torsdag 29 november 2012

är lite ilsken idag...

Häromdagen köpte jag en stång. En sån stång som du skulle tänka att det var en strippstång. Jag ska dansa på den. I mitt rum. I hot pants. Vissa skulle säkert tycka att det var sexigt. Det stör mig inte. 


Jag dansar poledance. Amanda Todd visade sina bröst i cam. Det är två olika saker men det är två saker som folk tycker en himla massa saker om. Jag, Todd och massa andra tjejer får först positiva reaktioner på att vi är fina och sen får vi massa negativa reaktioner och DET ÄR slut-shaming och inget annat. Det finns människor som kommer bli sur på dig om du vill göra dig sexig och om du inte vill det med. Är det inte därför alla som vill och inte vill vara sexiga ska gå ihop och skrika FUCK YOU tillsammans?! För det är inte tjejen som har urringad tröja som får den pryda, duktiga tjejen att må dåligt egentligen. Eller den pryda, duktiga tjejen som får tjejen som vill ha urringat att må dåligt. 

Är trött på att människor tar sig friheten att tycka att jag är för osexig eller för sexig. Tycker att alla förutom jag ska strunta i det och istället krama mig och säga att jag ska välja själv och sen ska jag krama dig tillbaka och säga att du är bra för att du väljer själv även om du kanske valde tvärtemot vad jag valde. Och om jag tycker att du väljer att göra/ha på dig något fult så tycker jag att jag kan svälja det eller erkänna att det är jag, det är jag som tycker att din tröja är ful, den är inte moraliskt förkastlig, den är bara ful. Då kommer jag kanske skämmas för jag kommer kanske känna mig elak. Men det kanske är OK, för det kanske jag faktiskt är då.

2 kommentarer:

  1. håller helt med dig miriam.
    att människor generaliserar alldeles för mycket är fruktansvärt provocerande.
    du är sexig men framför allt stark. modig och fierce på din strippstång!
    you go girl! puss

    SvaraRadera